Ресторанний бізнес: 10 дієвих заходів, як залучити й утримати відвідувачів
Економічна криза в Україні зачепила абсолютно всі бізнесові сфери. Та особливо вона «пройшлася» по ресторанному бізнесу. Ціни на продукти зросли, а купівельна спроможність відвідувачів, навпаки, знизилася. Ресторатори нарікають, що деяким закладам взагалі довелося закритися, а ті, що залишилися, з усіх сил намагаються втриматися на плаву. Експерти зазначають, що економічна та політична кризи знизили прибуток українських ресторанів на 30%. Як же в таких умовах ресторатору не розгубити постійних і залучити нових відвідувачів?
1. Регулярно оновлюйте меню
Ресторанний бізнес не буде ефективним, якщо не оновлювати меню регулярно. Час від часу виключайте з меню давно відпрацьовані страви, змінюйте дизайн меню і папок. Оновлюйте фотографії страв та інший матеріал, що містить ілюстрації.
Знайомтеся: десятка найкращих ресторанів світу.
2. Даруйте «компліменти» відвідувачам
«Комплімент» від закладу – це невелика безкоштовна страва або напій, які передують основному замовленню. Цим можна не тільки формувати позитивний імідж ресторану, а й збуджувати апетит у відвідувача, щоб він замовив якомога більше. Такі заходи допоможуть підвищити лояльність гостей до закладу, забезпечивши, тим самим, стимулювання продажів.
3. Організовуйте сезонні промо-акції
Стимулюючі заходи в ресторанах у літню пору можуть суттєво підняти продажі. Внесіть у меню сезонний салат або сезонний десерт. Розмістіть рекламу цієї страви на столиках і зробіть на нього акційну ціну. Це вигідно, оскільки «сезонна страва» складається з інгредієнтів, які можна закупити за вигідною ціною. І не забувайте, що літо – це сезон терас. Зосередьте свої маркетингові зусилля в літній період на літню терасу.
Читайте, як НЕ можна поводити себе в ресторані.
4. Спеціальні пропозиції для постійних та нових
Пропонуйте додаткові страви (крім стандартного меню) до свят: млинці з різними начинками до Масляної, пісні страви перед Великоднем, запечену качку на Різдво і т.п. Не забувайте також про бізнес-ланчі, сніданки та комплексні обіди. Створіть свою дисконтну програму для постійних відвідувачів, проводьте акції.
5. Залучайте сімейних відвідувачів з дітьми
Складіть цікаве меню для дітей, у якому будуть страви з оригінальним дизайном. Організовуйте вечірки, дні народження, конкурси з розіграшем призів. Причому не обов’язково купувати подарунок: призом може бути вечеря у вашому ресторані.
На помилках вчаться: 9 ознак поганого ресторану.
6. Нагадуйте про себе після обідів
Просіть гостей залишати контактні телефони або адреси електронної пошти і робіть регулярну розсилку новин, акцій, спецпропозицій. Пропонуйте знижки до Дня народження, запрошуйте на дегустацію нових страв за спеціальними цінами. Робіть компліменти у вигляді напою або десерту в особливі для гостя дні.
7. Використовуйте соціальні мережі
Створіть групу вашого ресторану в одній із соціальних мереж, викладіть у ній фотографії ресторану, меню, та відгуки відвідувачів. Тут же можна розігрувати запрошення на тематичні вечори або романтичні вечері.
Найдорожчі в Україні: п’ятірка ресторанів, які по кишені далеко не кожному.
8. Влаштовуйте творчі приводи
Не забувайте про розважальні заходи в ресторані. Запрошуйте популярних музикантів, влаштовуйте вечори якісної живої музики, концерти, тематичні вечірки. Намагайтеся проводити музичні заходи регулярно, щоб вони запам’ятовувалися вашим постійним гостям. Наприклад: «Поп-субота» або «Акустичний вівторок».
9. Створюйте короткотривалі знижки
Робіть невеликі знижки для відвідувачів у певні години. В Америці навіть існує поняття Happy Hour, коли заклад робить знижку на замовлення протягом заданого часу (наприклад з 14 до 15 години).
Читайте також про три способи збільшення чеків у ресторані.
10. Пропонуйте відвідувачам «банани»
«Бананом» у ресторанах називають популярний коктейль за низькою собівартістю, на який заклад може встановити дуже привабливу ціну для збільшення продажів. «Банан» зручний ще й тим, що його можна давати гостям безкоштовно, як комплімент. Так часто роблять у нічних клубах для залучення дівчат.
Пам’ятайте, що головними факторами успішності, популярності а відтак і прибутковості будь-якого ресторану є не величезне меню і новомодний інтер’єр. Якщо відвідувач не відчуватиме у вашому закладі тепло, повагу і гостинність, навряд чи повернеться до вас знову. Адже в ресторан ідуть не стільки за смачною їжею, скільки за атмосферою.