Особливості кейтерингу
Ще декілька років тому слово «кейтеринг» було відоме тільки професіоналам ресторанної справи. Зараз же цю послугу надають не тільки ресторани, але й маленькі кафе.
Слово «кейтеринг» походить від англійського «catering» й означає «доставляти провізію». Ресторатор Франсуа Ватель, який організовував бенкети при дворі Людовика XIV, вважається першовідкривачем кейтерингу. Спочатку кейтерингом називалася людина чи підприємство з доставки продуктів харчування, посуду та інших необхідних предметів для організації заходу. Сьогодні ж кейтеринг позначає ресторанне обслуговування «на виїзд». Ця послуга передбачає приготування смачних страв, їх гарне оформлення і подачу в будь-який час і в будь-якому місці. Різноманітні заходи, як-от банкет, весілля, фуршет, пікнік, корпоратив чи презентацію, можна організувати, вдавшись до послуг ресторану виїзного обслуговування.
Кейтеринг має чимало переваг. Однією з них є мобільність. Будь-яке вподобане місце може стати місцем для свята: теплохід, банкетний зал, тенісний корт, старовинний будинок, фойє театру чи навіть вертолітний майданчик. Обмежень у виборі місця практично немає. Ще однією перевагою цієї послуги вважається комплексність. Враховуючи побажання клієнта і його фінансові можливості, можна скласти індивідуальне меню, придумати сценарій святкування та підібрати стиль оформлення інтер’єру.
Види кейтерингу розрізняють за місцем, способом надання послуг та їх вартістю:
- кейтеринг на подіях (харчування гостей на приватному святі чи торговій точці);
- харчування на транспорті (в тому числі авіаційний кейтеринг або бортове харчування);
- соціальне харчування (освітні й медичні установи, виправні заклади, армія;
- приготування їжі в приміщенні;
- приготування їжі поза приміщенням (виїзне ресторанне обслуговування);
- контракт на поставку (доставка в офіс);
- роздрібний продаж готової кулінарної продукції;
- VIP-кейтеринг;
- кейтеринг напоїв та коктейлів (виїзний бар);
- концертний кейтеринг (виконання вимог райдера артистів).
Існує декілька видів виїзного ресторанного обслуговування:
- фуршет;
- шведський стіл;
- кава-брейк;
- коктейль;
- пікнік або барбекю;
- банкет;
- доставка обідів.
Характерною рисою галузі є сезонність. Протягом року формат і тематика заходів змінюються й багато в чому залежать від свят, що відзначаються в цей період. Сезонність в кейтерингу характеризується прогнозованими кількісними показниками прибутку, що залишаються майже незмінними для кожного сезону з року в рік.
Перший активний сезон припадає на зимові місяці. Кількість замовлень досягає максимуму в другій половині грудня й на початку січня. Це пов’язано зі святкуванням Нового року та Різдва. Найбільш популярний формат заходів сезону ‒ банкети та фуршети. В цілому на грудень – початок січня припадає близько 25-30% замовлень від загальнорічної кількості. Другий сезон охоплює травень, літні місяці і частково вересень. Люди замовляють кейтеринг на випускні вечори, весілля, корпоративи, пікніки. На другий сезон припадає близько 50% замовлень від загальнорічної кількості. Третій пік характеризується бізнес-активністю і випадає на другу половину лютого, березень, квітень, вересень і жовтень. У цей час послуги кейтерингових компаній затребувані на презентаціях, виставках, бізнес-тренінгах, семінарах, прес-конференціях. Основні формати заходів ‒ кава-брейк, коктейль, фуршет. Цей період приносить власникам кейтерингових компаній близько 20-25% замовлень.
Щоб надавати послуги кейтерингу у власному ресторані, треба потурбуватися про додаткові ресурси закладу: посуд, скатертини, персонал, мобільні меблі, доставка їжі. Як правило, організувати надання послуг виїзного ресторану не надто важко.