А де у вас туалет?
Мабуть, це питання звучить у цьому ресторані найбільш дико і безглуздо. Бо туалет тут скрізь. Перший ресторан Modern Toilet відкрився на Тайвані у 2004 році й, завоювавши широку популярність у азіатів, сьогодні заклад працює за франчайзингом по всій Азії, помаленьку добираючись й Америки. У Європі ресторанів-туалетів поки немає. І таки справді цікаво, як виглядає туалет у закладі, де їжу подають… в унітазах.
Так-так, ви правильно зрозуміли. У закладах типу Modern Toilet все витримано у стилі ванної-туалету. Люди сидять на унітазах, столи стилізовані під умивальники і ванни, а над головою висить душ, який відіграє роль лампи. Підлога й стіни у закладі покриті плиткою. Не вистачає лише шафок із зубними щітками та рушників.
Страви у ресторанах-туалетах подають у маленьких копіях унітазів, пісуарів й лікарняних суден. Деякі коктейлі ‒ у пробірках, куди зазвичай залишають аналізи. Та й назви страв тут не вельми апетитні. От ви б їли Чорне лайно (шоколадне морозиво) або Запор (макарони з соєвими бобами й свіжим огірком)? Чи може вам сподобалась би страва з красномовною назвою Пахне, як лайно (тушкована свинина з рисом)? Щодо тематики кухні, то тут подають тайські та китайські страви, хоча є і фаст-фуд. Одна позиція меню коштує в середньому 8 доларів.
І не сподівайтесь, що вам тут дадуть серветки, та можете сміливо розраховувати на туалетний папір. Тепер от витирайте руки й губи, але постарайтесь не думати про те, чи не принесли цей папір зі справжнього туалету.
Коли відкривався перший ресторан типу Modern Toilet, інвестори розраховували отримувати основних дохід завдяки, м’яко кажучи, дивній концепції ресторану. Ставка робилася на туристів у якості відвідувачів. Проте практика показала, що й місцевим жителям до смаку їсти з унітазів й запивати з пісуарів, тим більше, що цінова політика закладу це їм дозволяє. Тож власники вирішили ризикнути й відкрили ще один заклад такого типу, згодом же просто почали працювати як франчайзери.
Кулінарні критики рознесли у пух і прах якість страв у ресторанах-туалетах, але це аж ніяк не зашкодило іміджу закладів. Медіа-експерти пов’язують такий успіх зі значним успіхом у мережі: кожен поспішає викласти фото, де він сидить на унітазі й їсть також із унітазу. Фактично, заклади Modern Toilet стали масовою культурою, яку не усім до снаги осягнути.