Чому класичні зимові шини – більш популярні в Україні?

Серед українських водіїв популярні дискусії на тему, яку краще купити резину для їзди взимку – класичну чи з шипами? Більшість водіїв вибирає фрикційні шини, вважаючи їх більш універсальними та практичними. Так це чи ні, дізнаємося далі.

Десятки компаній виготовляють класичні зимові шини двох видів – європейські та скандинавські. Поєднує їх відсутність на компаундах шипів, що полегшує загальну масу покришок. Це позитивно позначається на керованості і менше навантаження йде на протектор, що сприяє кращій стійкості гуми до зносу. Зчеплення забезпечується за рахунок сумішей, які розробляються на основі морозостійких компонентів.

Однак, за іншими характеристиками різниця є. І вона позначається у різних умовах експлуатації.

Європейська зимова резина

Європейські шини купити рекомендується водіям, які проживають у регіонах з відносно теплими зимами. Резинова суміш виготовляється із більш жорсткіших матеріалів, що добре для їзди по сухій і мокрій трасі.

Тут хороша дренажна система, яка складається з двох поглиблених канавок, від яких по обидва боки розкидані численні канали. Через них рідина та бруд швидко видаляється назовні – протектор завжди свіжий, що відіграє важливу роль для покращення зчіпних якостей.

Ідеальні умови для європейських покришок – злегка присипані снігом дороги при мінімальній мінусовій температурі. Вони забезпечують плавну їзду і вчасно реагують на команди керма. При цьому шини-європейки добре поводитимуться в періоди осінніх дощів та весняної відлиги.

Скандинавські (нордичні) шини

Компаунд скандинавських покришок виготовляється з матеріалів підвищеної жорсткості. Завдяки цьому шини залишаються еластичними навіть при -20 0C, що гарантує гарне зчеплення у найбільш екстремальних зимових умовах їзди.

Поверхня нордичних скатів оснащена великими шашками, основна роль яких – розбивати сніг під колесом. Вони ефективно справляються зі своїм завданням – прохідність засніжених доріг високого рівня. Окрім цього, великі блоки краще згладжують удари та поглинають вібрації, що забезпечує акустичний комфорт у салоні.

Скандинавську зимову резину купити потрібно, якщо часто доводиться їздити по неприбраних від снігу дорогах. Але варто враховувати, що в період відлиги такі скати будуть менш ефективними, ніж європейки. Все тому, що система дренажу працює гірше, компаунди забиваються сніжною кашею, що негативно впливає на відгуки коліс на повороти керма.

Плюси та мінуси класичних шин в порівнянні з шипованими

Якщо порівнювати їздові характеристики фрикційних та шипованих шин, у перших переваг набагато більше:

  1. Забезпечують хорошу стійкість на очищеній від снігу дорозі – шиповки будуть ковзати.
  2. Менша вага – керувати автомобілем простіше і економніше витрачається паливо.
  3. Їзда тихіша – водій з пасажирами не відволікаються на неприємні звуки, які видаються з-під коліс.
  4. Ціна набагато нижча, зносостійкість вища – одного комплекту в середньому вистачає на 3-4 зими проти 2-х у шиповок.
  5. Не шкодять дорожньому покриттю – металеві шипи його розбивають, через що заборонені багатьма країнами на законодавчому рівні.

З явних недоліків лише один – їзда по слизьких дорогах: у цьому плані шиповані шини поза конкуренцією. Однак, з урахуванням помірного клімату у більшості регіонах України, суворі зими настають короткими періодами. В основному, їздити доводиться в умовах, до яких краще пристосовані класичні покришки.

Незалежно від типу резини потрібно обов’язково купити диски. За естетикою гнатися не варто – краще вибрати не найпривабливіші, але максимально надійні сталеві ковпаки. Встановлені на шини диски захищають резину та елементи автомобільної підвіски від пошкоджень, згладжуючи силу ударів на нерівних дорогах.

Теги:
Максим Нікітін
Я не професійний кухар, але люблю проводити час на кухні. Я не є автором всіх текстів, але відповідаю за їх якість.
Усі публікації автора