Чи потрібно платити за розбитий посуд у ресторані?

Advertisment

Кожен з нас хоча б іноді відвідує ресторан, ходить на піцу з друзями, або проводить час у затишних кав’ярнях за філіжанкою кави зі смачним тістечком. Чоловіки полюбляють дивитися футбол за кухлем пива, а дівчата – розмовляти за келихом вина. Але іноді так трапляється, що ненароком розбитий посуд може зіпсувати ваш вечір.


Чи потрібно платити за розбитий посуд у ресторані

Добре, якщо вас просто інформують про те, що побитий посуд становить певний відсоток у вартості замовлення і зовсім неприємно, якщо з вас вимагатимуть гроші та ще й на очах у інших відвідувачів ресторану.

З точки зору порядності і здорової логіки, ви повинні відшкодувати будь-яку шкоду, заподіяну з вашої вини. Однак платити слід тільки в тому випадку, якщо винні дійсно ви. І ця провина буде доведена.

І хоч в українських закладах громадського харчування такі випадки великого резонансу не мають, проте кожен повинен знати, як себе поводити, щоб не потрапити у незручне становище. Тож давайте розберемося, хто платитиме за розбитий посуд?

Чи потрібно платити за битий посуд у ресторані

17 правил ресторанного етикету, які соромно не знати

1. Відшкодувати збиток повинен той, хто розбив

Це вказано в Цивільному кодексі України. Коли людина приходить у ресторан/кафе/бар, то автоматично вона укладає публічний договір з власником, приймає правила цього закладу. Тож власник має право вимагати від клієнта відшкодування завданих ним збитків. Але при цьому відвідувача повинні ознайомити з умовами договору. Якщо цього не зробили, то і оплачувати збитки не треба.

2. У меню все прописано

У ресторанах та інших закладах є така традиція – на останніх сторінках меню вказана вартість посуду, на випадок, якщо хтось щось поб’є. Причому ці сторінки обов’язково має завірити власник закладу та бухгалтер — підписом та печаткою. У разі, якщо офіціанти вже після прикрого випадку навмання рахують вартість завданих збитків, гроші наївних клієнтів найімовірніше поділять між собою підприємливі працівники.

Advertisment

photo-gallery81

Дев’ять ознак поганого ресторану

3. Бій посуду закладається у цінах

У деяких закладах громадського харчування можливі збитки закладають у ціни обслуговування будь-якого клієнта (навіть якщо він нічого не розбив) до 10 % вартості на бій посуду, тобто компенсують збитки шляхом банального підвищення цін. У цьому випадку, як ви розумієте, справа обходиться без документів, тому що ви в принципі нікому нічого не повинні. Тому в таких випадках за розбитий посуд ви не платитимете.

4. Сума збитку повинна бути економічно обгрунтованою

Якщо ви щось розбили, то змусити вас силою виплатити суму відшкодування ніхто не може, окрім як за рішенням суду. І відшкодовувати збитки потрібно саме в тому розмірі, в якому він був нанесений, не більше того.

6855.1105x747.1418132202

10 дієвих заходів, як залучити відвідувачів до ресторану

5. Коли час викликати поліцію?

Адміністрація не випускає із закладу — вимагає негайної оплати. Що робити? У вас можуть вимагати показати документи (не брати їх «у заставу», лише поглянути), аби потім звернутись до суду. Але фізично перешкоджати вам покинути заклад адміністрація не має жодних прав. Це ще одна причина звернутись до правоохоронців. Окрім того, не зайвим буде розповісти про ситуацію у «Книзі скарг та пропозицій». Головне: не піддаватися на провокації, аби співробітники закладу не змогли видати ваші дії за хуліганські. Бо тоді цивільно-правовий конфлікт із легкістю може перерости в адміністративно-правовий.

6. Заплатили за побитий посуд – отримайте чек!

Є ще одна важлива умова: офіціант зобов’язаний принести вам чек, у якому буде вказано суму та позицію розбитого посуду. Оскільки відшкодування збитку потрапляє в касу і фіскальні органи, природно, хочуть знати, на якій підставі воно там взялося. А про це податківці можуть дізнатися лише за наявності чеків. Тож якщо чек із такою позицією вам принести не можуть — не платіть. Натомість можна натякнути на те, що ви будете скаржитися на заклад у Податкову інспекцію та Інспекцію з питань захисту прав споживачів.

chek

5 помилок при просуванні ресторану

7. Брендований посуд не оплачується

Також важливо знати: якщо посуд брендований (тобто на ньому зазначено назву або логотип іншої компанії — наприклад, келихи з написом «Полтавське пиво» у пабі «Чорний пес»), то змусити компенсувати вартість посуду вас також не можуть, адже паб найімовірніше отримав ці келихи безкоштовно (як рекламу). Тож навіть якщо у меню закладу є ціна на розбитий посуд, брендованого посуду вона не стосується.

Чи потрібно платити за розбитий посуд у ресторані

Знайте свої права і не забувайте головне правило світових ресторацій – клієнт завжди правий!

Цікаво? Сподобалось? Поділись з друзямиPin on Pinterest0Share on VKTweet about this on TwitterShare on Reddit0Share on Google+0Share on Facebook0Print this pageEmail this to someone