Особливості кейтерингу

Ще декілька років тому слово «кейтеринг» було відоме тільки професіоналам ресторанної справи. Зараз же цю послугу надають не тільки ресторани, але й маленькі кафе.

Слово «кейтеринг» походить від англійського «catering» й означає «доставляти провізію». Ресторатор Франсуа Ватель, який організовував бенкети при дворі Людовика XIV, вважається першовідкривачем кейтерингу. Спочатку кейтерингом називалася людина чи підприємство з доставки продуктів харчування, посуду та інших необхідних предметів для організації заходу. Сьогодні ж кейтеринг позначає ресторанне обслуговування «на виїзд». Ця послуга передбачає приготування смачних страв, їх гарне оформлення і подачу в будь-який час і в будь-якому місці. Різноманітні заходи, як-от банкет, весілля, фуршет, пікнік, корпоратив чи презентацію, можна організувати, вдавшись до послуг ресторану виїзного обслуговування.

IF

Кейтеринг має чимало переваг. Однією з них є мобільність. Будь-яке вподобане місце може стати місцем для свята: теплохід, банкетний зал, тенісний корт, старовинний будинок, фойє театру чи навіть вертолітний майданчик. Обмежень у виборі місця практично немає. Ще однією перевагою цієї послуги вважається комплексність. Враховуючи побажання клієнта і його фінансові можливості, можна скласти індивідуальне меню, придумати сценарій святкування та підібрати стиль оформлення інтер’єру.

Види кейтерингу розрізняють за місцем, способом надання послуг та їх вартістю:

  • кейтеринг  на подіях (харчування гостей на приватному святі чи торговій точці);
  • харчування на транспорті (в тому числі авіаційний кейтеринг або бортове харчування);
  • соціальне харчування (освітні й медичні установи, виправні заклади, армія;
  • приготування їжі в приміщенні;
  • приготування їжі поза приміщенням (виїзне ресторанне обслуговування);
  • контракт на поставку (доставка в офіс);
  • роздрібний продаж готової кулінарної продукції;
  • VIP-кейтеринг;
  • кейтеринг напоїв та коктейлів (виїзний бар);
  • концертний кейтеринг (виконання вимог райдера артистів).

79EAED79CE36A4BE

Існує декілька видів виїзного ресторанного обслуговування:

  • фуршет;
  • шведський стіл;
  • кава-брейк;
  • коктейль;
  • пікнік або барбекю;
  • банкет;
  • доставка обідів.

Характерною рисою галузі є сезонність. Протягом року формат і тематика заходів змінюються й багато в чому залежать від свят, що відзначаються в цей період. Сезонність в кейтерингу характеризується прогнозованими кількісними показниками прибутку, що залишаються майже незмінними для кожного сезону з року в рік.

1377897508_1352461797_keytering

Перший активний сезон припадає на зимові місяці. Кількість замовлень досягає максимуму в другій половині грудня й на початку січня. Це пов’язано зі святкуванням Нового року та Різдва. Найбільш популярний формат заходів сезону ‒ банкети та фуршети. В цілому на грудень – початок січня припадає близько 25-30% замовлень від загальнорічної кількості. Другий сезон охоплює травень, літні місяці і частково вересень. Люди замовляють кейтеринг на випускні вечори, весілля, корпоративи, пікніки. На другий сезон припадає близько 50% замовлень від загальнорічної кількості. Третій пік характеризується бізнес-активністю і випадає на другу половину лютого, березень, квітень, вересень і жовтень. У цей час послуги кейтерингових компаній затребувані на презентаціях, виставках, бізнес-тренінгах, семінарах, прес-конференціях. Основні формати заходів ‒ кава-брейк, коктейль, фуршет. Цей період приносить власникам кейтерингових компаній близько 20-25% замовлень.

Щоб надавати послуги кейтерингу у власному ресторані, треба потурбуватися про додаткові ресурси закладу: посуд, скатертини, персонал, мобільні меблі, доставка їжі. Як правило, організувати надання послуг виїзного ресторану не надто важко.

Максим Нікітін
Я не професійний кухар, але люблю проводити час на кухні. Я не є автором всіх текстів, але відповідаю за їх якість.
Усі публікації автора