Ідея для бізнесу: фреш-бар

Фреш-бари, джус-бари або смузі-бари ‒ відносно нове явище у гастрономії. Такі заклади з’явилися недавно через популярність здорового харчування. Фреш-бар ‒ це стаціонарний або пересувний пункт громадського харчування, який спеціалізується на приготуванні й продажі свіжих соків та напоїв на їх основі.

Ідея міні-бару з натуральними та свіжими соками замість алкоголю прийшла з Америки. У наш час фреш-бари вже стали звичним явищем у багатьох європейських країнах та США, де підприємці «піднімають» захмарні суми завдяки любителям фрешів. Без сумніву, фреш-бар є перспективним бізнесом. Висока рентабельність при невеликих початкових витратах, можливість відкрити точку на малій торговій площі й прості технології приготування напоїв дозволять швидко вийти на рівень самоокупності.

В асортименті фреш-бару можуть бути представлені не тільки свіжовідтиснуті фреші, але й смузі (густий напій у вигляді змішаних у блендері ягід або фруктів з додаванням льоду, молока або соку), мінеральні й газовані води, кава, чай, легкі закуски та десерти (фруктові пюре, кекси, печиво, морозиво). Основний акцент, звичайно, робиться все ж на безалкогольних напоях і коктейлях на основі соків. Оскільки фреш-бар ‒ це здорова їжа та напої, то й асортимент треба визначати, виходячи з цієї концепції.

122

Попри те, що фреш-бари тільки з’являються на ринку, вони вже встигли зіткнутися з проблемою позиціонування своєї продукції. Якщо раніше свіжовідтиснуті соки та коктейлі на їх основі можна було придбати лише в дорогих ресторанах, то тепер власники фреш-барів намагаються зламати цей стереотип і просувати продукт за доступною ціною.

Для розміщення фреш-бару не потрібна велика площа. Повноцінну точку цілком можна відкрити на 4-6 м². Дуже важливу роль відіграє місце розташування вашого закладу. Перш за все, воно повинно знаходитися в місці з високою прохідністю. Оптимальним варіантом може стати торговий центр, бізнес-центр, фітнес-центр, аеропорт, залізничний вокзал, аквапарк, кінотеатр, гіпермаркет або пляж.

12

Варто пам’ятати, що соки і коктейлі відносяться до швидкопсувних продуктів, які навіть при наявності холодильних камер не можуть довго зберігатися. Вже протягом перших тридцяти хвилин після приготування напій з фруктів без будь-яких добавок втрачає ряд своїх корисних властивостей та смакових якостей. При великому потоці покупців деякі напої можна робити про запас, щоб не створювати чергу, але в інших випадках їх готують безпосередньо після замовлення. Якщо ваш бар встановлений на відкритому місці, перехожі можуть побачити, як відбувається процес приготування коктейлю або соку. Це дозволить збільшити кількість покупців.

Суттєва стаття витрат при організації свого фреш-бару ‒ придбання спеціального обладнання. Для стандартної точки з продажу свіжих соків потрібно придбати універсальну соковижималку, блендер, міксер, холодильну камеру, барну стійку та касовий апарат.

З посуду у фреш-барах використовуються, як правило, одноразові пластикові тарілки, склянки, виделки та ложки.

Додаткові витрати пов’язані з оформленням вивіски, виготовленням рекламних листівок або візиток. Листівки, візитки та яскраве оформлення торгової точки є основними інструментами для залучення клієнтів. Поки-що жоден фреш-бар не може похвалитися успішним брендом, що на слуху у багатьох. Покупки у таких закладах відбуваються спонтанно й покупці в кращому випадку потім згадають приблизне розташування бару, але не його назву чи логотип.

fe018ae1adefb04ab688424d3bdcf619

Бізнес з виготовлення та продажу напоїв на основі свіжих соків відрізняється високою рентабельністю (від 80%). Термін окупності фреш-бару залежить від декількох факторів: місце розташування, асортимент, грамотне просування, якість продукції, якість обслуговування покупців. Середній термін окупності такої точки становить близько одного року.

Досвідчені підприємці радять потенційним гравцям в цьому сегменті вже на етапі відкриття однієї точки задумуватися про розвиток мережі. Існує ще один спосіб розвитку власного бізнесу на основі вже функціонуючого фреш-бару ‒ подальше створення мережі кафе чи ресторанів здорового харчування, які вважаються зараз перспективним напрямком.

Цікаво? Сподобалось? Поділись з друзямиPin on Pinterest0Share on VKTweet about this on TwitterShare on Reddit0Share on Google+0Share on Facebook0Print this pageEmail this to someone
  • Варя Фоміна

    Круто пропонувати відвідувачам фреші з власновирощених овочів та фруктів, особливо це буде популярним взимку та навесні, збудувати теплицю не так то й важко, головне обрати матеріал, щоб накрити її , я обираю в http://smart-gospodar.com.ua/plenka-teplichnaia , вони з радістю дають поради щодо вибору