5 помилок при просуванні ресторану

Залучення і утримання клієнтів ‒ основна мета будь-якого бізнесу, і ресторанний бізнес не є винятком. На процес просування закладу впливає якість та оригінальність кухні, обслуговування, цінова політика, атмосфера, інтер’єр, і, звичайно, інструменти PR. Важливо враховувати усі ці аспекти, виходячи з концепції закладу та потреб ваших клієнтів. А ще, просуваючи власний заклад, намагайтеся не допустити серйозних помилок, що пустять ваш рекламний бюджет на вітер.

Розглянемо найпоширеніші помилки при просуванні ресторану.

Помилка №1. Відсутність або нечіткість позиціонування

Клієнти ресторану ‒ головне, заради кого існує заклад. При цьому варто пам’ятати, що «клієнт» ‒ далеко не абстрактне поняття. У ресторані збирається певна група відвідувачів з певними характеристиками, інакше кажучи, цільова аудиторія. У вас 2 варіанти: або Ви самі формуєте цю аудиторію, або вона формується стихійно. У будь-якого ресторану є свій гість. Клієнт, що відчуває себе комфортно саме в цьому закладі, який відповідає його цінностям, інтересам, звичкам та стереотипам. Формування «потрібної» клієнтури вимагає вкладення певних зусиль і коштів для створення «комфортного» образу (іміджу) закладу. Основою будь-якої стратегії просування є позиціонування. Іншими словами, треба відповісти на питання: хто повинен прийти в мій ресторан? Важливо визначити, що є цінністю для вашої аудиторії й на цьому будувати рекламу закладу.

Помилка №2. Непослідовність просування

Непослідовність просування заважає формуванню у клієнта стійкого думки про заклад. Фахівці стверджують, що бачачи рекламу без чіткої концепції одного й того ж закладу, споживач сприймає ресторан кожен раз як новий.

Варто пам’ятати, що людям важливо знати, що саме їх очікує у вашому ресторані. Чому вони мають стати вашими постійними клієнтами? Вибравши рекламну стратегію, намагайтеся притримуватися її впродовж усієї рекламної кампанії. Реклама повинна чітко асоціюватися з конкретним закладом.

Помилка №3. Відсутність ідеї

На жаль, сьогодні важко знайти заклад з оригінальною концепцією й правильним її втіленням. Як правило, до власних закладів ресторатори запрошують салоганами типу «Смачно й недорого» або «Дорого й смачно». Заклади не мають власної «фішки» чи «родзинки». Що й грає з ними злу гру.

З відсутністю чіткої ідеї пов’язана і одна з найчастіших проблем ‒ перевантаженість рекламного повідомлення інформацією. Про яку ідею може йти мова, коли в рекламний макет намагаються вмістити всю історію й меню ресторану? Фахівці з PR радять в одне рекламне звернення поміщати тільки одну думку. Лаконічність ‒ найважливіша риса ефективної реклами. Чітко виражена ідея ‒ вірний шлях до лаконічності.

Часто ресторани вважають своєю основною конкурентною перевагою інтер’єр і намагаються показати у рекламі саме його. Проте в більшості випадків інтер’єр не є перевагою для клієнта. В усіх закладах він стильний і красивий. Тому показувати інтер’єр у рекламних матеріалах доцільно лише в тому випадку, якщо він унікальний і є «фішкою» закладу. В інших випадках демонстрація внутрішнього оздоблення ‒ просто непотрібна інформація, а отже ‒ порожні витрати. Якщо ж ви все таки вирішили показати ваш заклад зсередини, ні в якому разі не демонструйте порожніх залів. У підсвідомості споживачів реклами за вашим закладом неодмінно закріпиться слава непопулярного й вічнопорожнього ресторану. Іноді успішною «фішкою» закладу може стати відомий шеф-кухар, унікальна чи авторська кухня або шоу-програма. Хоч такі ідеї й не унікальні, але вони працюють.

Помилка №4. Неекономна економія

Як не дивно, але витрати на просування ресторану часто вважаються чимось, що не відносяться до переліку ефективних витрат. Буцімто, скільки не витрачай ‒ все одно реклама не приведе клієнтів. Пам’ятайте, що з будь-яким об’ємом рекламного бюджету найважливіше раціональне його використання. Намагайтеся усі види просування оцінювати саме рентабельністю. При невеликому бюджеті можна вкласти гроші в розробку яскравої ідеї та концепції, яка збільшить впізнаваність вашого закладу. Ідея та концепція допоможе виділитися із загальної маси, істотно заощадивши при просуванні. Якщо ви щойно відкрили заклад рекламна кампанія має бути гучною та масштабною. Це дозволить залучити максимальну кількість відвідувачів.

Помилка №5. Завищені очікування

Але навіть найкреативніша реклама не всемогутня. Реклама ‒ лише один з інструментів популяризації вашого закладу. Якщо у вашому ресторані брудно й не смачно, жодна реклама не врятує. Добре подумайте, чи все зроблено для того, щоб клієнт залишився задоволений закладом. Чи достатньо хороше обслуговування, чи оновлюється меню? Якщо клієнт, повіривши рекламі, прийде в ресторан, але не знайде обіцяного, більше ви його не побачите. Реклама ‒ це лише красива упаковка вашого продукту.

Й не забувайте, що своїх гостей треба любити і поважати!

Цікаво? Сподобалось? Поділись з друзямиPin on Pinterest0Share on VKTweet about this on TwitterShare on Reddit0Share on Google+0Share on Facebook0Print this pageEmail this to someone